A. R. Rahman: „To gang działający przeciwko mnie”

Allah Rakha Rahman to jeden z najpopularniejszych twórców muzyki filmowej na świecie. Jest autorem muzyki do wielu filmów bollywoodzkich i tamilskich, m.in. do Dil Se, Taal, Rebeliant, Swades, Rang De Basanti, Guru czy Bombay. Jest też autorem muzyki do filmów spoza Indii. Tu warto wymienić 127 godzin Danny'ego Boyle'a czy zachwycający obraz Podróż na sto stópŚwiatową sławę przyniósł Rahmanowi film Slumdog. Milioner z ulicy, również w reżyserii Danny'ego Boyle'a. W 2009 r. Rahman zdobył dwie statuetki Oscara za muzykę i piosenkę "O Saya" do tego właśnie filmu. Ostatnio indyjski kompozytor stworzył też muzykę do ostatniego filmu Sushanta Singha Rajputa pt. Dil Bechara

Jak donosi portal filmfare.com, Rahman udzielił ostatnio wywiadu znanej stacji radiowej. W rozmowie ujawnił z jakimi trudnościami spotyka się w związku ze swoją pracą w Bollywoodzie. Kompozytor stwierdził, że pewna grupa osób w branży filmowej działa przeciwko niemu i jest to powód dla którego wiele filmów nie jest mu proponowanych

W wywiadzie Rahman powiedział: „Sądzę, że pewna grupa, z powodu nieporozumienia, rozpowszechnia fałszywe plotki. Kiedy przyszedł do mnie Mukesh Chhabra, dałem mu cztery piosenki w ciągu dwóch dni. Powiedział mi: Sir, wielu ludzi mówiło mi „Nie idź, nie idź do niego" (do Rahmana – przyp.) i opowiadali mi różne historyjki”. Usłyszałem to i zdałem sobie sprawę… Okay, teraz rozumiem dlaczego pracuję mniej (w filmach hindi – przyp.) i dlaczego dobre filmy nie trafiają do mnie. Robię czarne filmy, ponieważ gang działa przeciwko mnie (...)”. 

Rahman dodaje: Ludzie oczekują, że zrobię swoje, ale inna grupa ludzi pilnuje, aby do tego nie doszło. W porządku. Wierzę w przeznaczenie i wierzę, że wszystko pochodzi od Boga”. 

Źródło cytatów

Komentarze